اهمیت استفاده از پیامک در زمان شیوع کرونا

شیوع ویروس کرونا در ایران روال عادی اکثر کسب و کارها را، البته بسته به نوع کار، متاثر کرده است. اما در میان تمام کسب و کارها، صاحبان مشاغلی چون فروش آنلاین بلیت‌های فرهنگی به دلیل لغو برنامه‌های فرهنگی و فروش بلیت‌های سفر‌های خارجی به دلیل لغو پروازها بیشترین آسیب‌ها را دیده‌اند. اما هستند مشاغلی که در این روزها فروش خود را حفظ کرده اند.

به عنوان مثال سوپرمارکت‌های آنلاین و سایت‌های فروش آنلاین کالا در این روزها، افزایش فروش داشته‌اند.

اما به طور کلی کاهش فروش و ورشکستگی؛ یکی از بزرگترین دغدغه هر کسب و کار است. ما در این مقاله قصد داریم، درباره راهکارهای افزایش فروش بپردازیم. با سامانه پیام کوتاه قاصدک همراه باشید.

همه ما به خوبی می دانیم که مدیریت بحران در کسب و کارها یعنی، حفظ شرایط فروش در بدترین حالت ممکن و امروز بدترین حالت ممکن برای صاحبان کسب و کارها است.

چگونه مدیریت بحران داشته باشیم؟

تبلیغات هدفمند یکی از مهمترین، شیوه‌های مدیریت بحران است. همانطور که در مقاله های پیشین صحبت کردیم، ارسال پیامک به عنوان یک روش تبلیغاتی هدفمند، در مواقع بحران بسیار کار ساز است اما این نکته را به خاطر بسپارید که همین تبلیغات پیامکی هم باید هوشمندانه باشد تا با انتقاد از سوی مشتریان رو به رو نشود.

در برخی مشاغل، در وضعیت بحران، تبلیغات پیامکی ممکن است زود بازده باشد و در برخی مشاغل ممکن است نیاز به صرف زمان، حوصله و خلاقیت داشته باشد.

برای افزایش فروش خود، دست به کار شوید و از طریق ارسال پیامک شروع به معرفی محصولات و خدمات خود کنید.

همچنین می توانید در این شرایط تخفیف های ویژه ای برای مشتریان خود در نظر بگیرید و در پیامک خود اعلام کنید که با توجه به کمبود ماسک و تجهیزات بهداشتی در کنار محصولات و خدمات خود یک پک بهداشتی به آن ها هدیه می دهید. اهمیت این موضوع برای آن است که مشتریان شما، متوجه شوند که سلامتیشان برای شما بسیار حائز اهمیت است و راحت تر به شما و محصولات شما اعتماد می کنند.

کرونا ویروس، سبب شده تا میزان استرس افراد افزایش پیدا کند. به همین خاطر شاید بسیاری از مردم تقاضای خرید محصولات شما را داشته باشند اما حوصله خرید حضوری و جرات بیرون آمدن از خانه را نداشته باشند. بنابراین حدالامکان سعی کنید تمام خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه دهید.

می توانید پس از معرفی محصولات و خدمات خود، سفارشات خود را از طریق پیامک دریافت نمایید.

سرویس نظر سنجی سامانه پیام کوتاه قاصدک، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا از مشتریان خود بخواهید در صورت تمایل به خرید محصولات شما، عدد مدنظرتان را به شماره سامانه پیامکی ما ارسال نمایند.

این روش در این شرایط کنونی بسیار کارساز است و مطمئنا بدین واسطه می توانید فروش محصولات خود را افزایش دهید.

برای داشتن یک پیامک تبلیغاتی موثر و کاربردی دو نکته را هرگز فراموش نکنید.

تبلیغ مستقیم نداشته باشید.

نسبت به انتخاب تیتر و متن پیامک دقت لازم را داشته باشید.

تبلیغ مستقیم نداشته باشید!

تبلیغ مستقیم از محصولات و خدمات منحصر به شرایط و جو عادی جامعه است. در این روزها که اکثر مردم در استرس و فشار روانی هستند شاید شنیدن یک جمله آموزشی و امید بخش کمی از استرس‌های موجود بکاهد. به همین خاطر تبلیغات خود را از یک آموزه بهداشتی و امید بخش آغاز نمایید.

نسبت به انتخاب تیتر و متن پیامکی خود دقت لازم را داشته باشید.

یک پیامک اگرچه کوچک است اما می‌تواند، جو روانی جامعه را متأثر کند. به عنوان مثال پیامک های وزرات بهداشت تاثیر به سزایی در آرام کردن و آگاهی بخشیدن به مردم داشت. پس سعی کنید از کلمات امید بخش و آگاهی دهنده در کنار تبلیغات خود استفاده نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که متن پیامک شما نباید جوری باشد که مردم احساس کنند، شما می خواهید از وضعیت موجود سو استفاده کنید. تاکید می کنیم که سعی کنید متن شما کوتاه، کاربردی، جذاب و امید بخش باشد.

ارسال پیامک در زمان کرونا برای چه اصنافی مفید است؟

با توجه به فراگیر بودن تلفن همراه، نقش و اهمیت پیامک در شرایط بحران خود را نشان می دهد و در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است.

 به دنبال شیوع ویورس کرونا بسیاری از افراد جامعه به پیوند 《در خانه می مانیم》 ملحق شدند و بسیاری از افراد، به صورت دورکاری مشغول به ادامه فعالیت های خود در منزل هستند. به همین خاطر وقت بیشتری برای خواندن پیامک دارند. در ادامه این مطلب می خواهیم از اهمیت پیامک و ارسال آن  در مشاغل مختلف صحبت کنیم.

پیامک در آموزه های بهداشتی

با شیوع ویروس کرونا، یکی از مهمترین وظیفه وزرات بهداشت، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و ارائه راهکارهای پیشگیری از این ویروس است و چون ارسال اس ام اس به تمام مشترکین یکی از راحت ترین، ارزان ترین و فراگیر ترین راه های ارتباطی است، به همین خاطر وزارت بهداشت از پیامک استفاده می کند.

پیامک در آموزه های علمی

کرونا در اولین قدم های ورود خود به ایران تمامی مدارس و آموزشگاه های علمی را تعطیل کرد و بسیاری از برنامه های آموزشی مدارس را تغییر داد. به همین خاطر آموزش ها نیز به صورت مجازی و آنلاین شد. ارتباط پیامکی در کنار آموزش مجازی سبب شده تا مراحل آموزشی تکمیل تر شود. به عنوان مثال: اعلام سرفصل هایی که برای تدریس استفاده می شود، اعلام سوالات و تمرینات و … از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

ارتباط در زمان دورکاری 

برخی از شرکت هایی خصوصی و همچنین ادارات دولتی که امکان ارائه دورکاری داشته اند،  از طریق ارسال پیامک با مدیران خود در ارتباط هستند.

ارسال پیام های کاری، لیست کارهای روزانه، اطلاع رسانی های داخلی و … نیز از طریق ارسال پیامک باعث شده تا کارمندان در زمان دورکاری بتوانند ارتباطی مفید و کاربردی داشته باشند.

فروشگاه های مجازی

با شیوع و همه گیری کرونا در استان های مختلف برخی از کسب و کارها به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دادند. برای مثال خرید  فروشگاهی، سفارش کالا و … از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها انجام شد.

برای معرفی سایت ها و یا برنامه ها بهترین و مقرون به صرفه ترین راه، ارسال پیامک به شماره های مشتریان است.

علاوه بر معرفی سایت ها و اپ های خود می توانید از طریق ارسال پیام کوتاه اطلاعیه های مربوط به خرید، هزینه ها و نحوه ارسال را نیز به اطلاع مشتری خود برسانید.

به نظر می رسد در بحرانی که به دنبال ورود کرونا ویروس ایجاد شده است، جایگاه ارسال پیام کوتاه توانسته راهی برای تقلیل شرایط و مدیریت بحران باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *