چند نکته طلایی که در ارسال پیامک تبلیغاتی باید رعایت شود

ارسال پیامک تبلیغاتی در حقیقت شیوه‌ای نوین در حوزه بازاریابی است. این روش از تبلیغات  بسیار شبیه به  بازاریابی ایمیلی است و به صاحبان کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از طریق پنل پیام‌کوتاه به مشتریان خود پیامک‌های بازاریابی و تبلیغاتی به صورت انبوه ارسال کنند.

در دنیای مدرن امروزی که مردم  تلاش می‌کنند، همواره رو به جلو گام بردارند و به سرعت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. آن‌ها همیشه به دنبال راهکاری برای  نوعی از تبلیغات هستند که برایشان مناسب، مقرون به صرفه، سریع و راحت بوده و همین‌طور با شیوه زندگی امروزی سازگار باشد. بنابراین بازاریابی پیامکی به شرط رعایت استاندارها یکی از کارآمدترین و پرطرف‌دارترین شیوه تبلیغات است.

اما استاندارد های یک تبلیغات پیامکی موفق چیست؟

با سامانه پیام‌کوتاه قاصدک همراه باشید، ما در این مقاله قصد داریم نکاتی درباره جذب مخاطب به واسطه تبلیغات پیامکی را عنوان کنیم.

ارتباط با مشتری

نحوه ارتباط‌گیری با مشتری یکی از مهمترین قسمت تبلیغات‌پیامکی است. برای ارتباط با مشتری و همچنین کسب موفقیت در این نوع تبلیغات، باید تا جایی که ممکن است اصل مختصرنویسی و ساده‌نویسی را رعایت کنید.

انتهای هر پیامکی که ارسال می کنید، حتما یک راه ارتباطی نظیر شماره تماس، ایمیل و یا آدرس شبکه‌های مجازی خود را به اشتراک بگذارید.

شعار تبلیغاتی

استفاده از عبارات کلیدی و جذاب، سخت ترین قسمت بازاریابی پیامکی است، برای این قسمت باید کلی ایده به خرج بدهید و از کوتاه‌ترین و جذاب‌ترین کلمات، برای شغل و برند خود، یک جمله ماندگار بسازید.

به یاد داشته باشید، همانطور که شعارتبلیغاتی شما می‌تواند،برگ برنده شما باشد، به همان میزان هم می‌تواند عامل شکست باشد.
پس برای انتخاب یک شعار تبلیغاتی کمی وسواس به خرج دهید و سعی کنید با یک کارشناس تولید محتوا در این باره مشورت کنید.

تخفیف بدهید

پس از شعار تبلیغاتی جذاب، استفاده از کلماتی مانند تخفیف، تخفیف ویژه، پیشنهاد شگفت انگیز، حراج، حراج فصل و کلماتی از این دست، همیشه برای مخاطب توجه برانگیز بوده و مخاطب را برای خواندن پیامک ترغیب می نماید. می توانید از این شگرد برای مناسبت‌های مختلف سال هم چون شب یلدا استفاد کنید.

 

مخاطبان خود را دسته بندی کنید

باتوجه به اینکه، پیامک تبلیغاتی شما ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و مربوط به یک سری اصناف و مخاطبان خاص است، لذا دسته‌بندی مخاطبان بر اساس منطقه، محله، شهر، شغل، صنف، جنسیت و سن شما را درنتیجه‌بخش بودن تبلیغات بیشتر کمک می‌کند.

۱. ارسال پیامک بر حسب شهر و استان

اگر به تازگی، کسب و کاری در یک محله افتتاح کرده اید، منطقی است که در مرحله اول به مخاطبان منطقه‌ای که در آن حضور دارید پیامک ارسال نمایید.

تصور کنید شما به تازگی یک فروشگاه کتاب در خیابان انقلاب افتتاح کرده‌اید و قصد دارید اطرافیان را برای افتتاحیه باخبر کنید، آیا لازم است به ساکنان شهر‌ها و مناطق دیگر هم پیام ارسال کنید؟ منطقی است که آنها استقبالی از این پیامک  تبلیغاتی شما نکنند. به همین دلیل ارسال پیامک باید به شهر، استان، منطقه و محل شما باشد.

 توصیه ما به شما، استفاده از سرویس منطقه‌ی هدفمند سامانه‌پیام‌کوتاه‌قاصدک است. شما بر این اساس می‌توانید به کل استان و کل شهر خود پیامک ارسال کنید.

۲. ارسال پیامک از طریق دکل مخابرات ایرانسل

BTS  یکی دیگر از سرویس‌های مخاطب پسند است که از طریق دکل‌های  مخابراتی ایرانسل به شماره‌های افرادی که درآن منطقه حضور دارند؛ پیامک ارسال می‌کنند.

به عنوان مثال شما از این امکان می‌توانید، در یک ساعت خاص به تمام شهروندانی که در یک مکان و یا خیابان خاص هستند، پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

فرض کنید، یک کتاب فروشی در یکی از مراکز خرید شهر دارید، و قصد دارید، راس ساعت ۱۸ تمامی شهروندان حاضر در مرکز خرید را به سمت فروشگاه کتاب خود جذب کنید. می توانید از این امکان سامانه پیام کوتاه قاصدک به آن‌ها تحت عناوین خاص مثلا (تخفبف ویژه) که پیش تر در باره آن صحبت کردیم، به مخاطبان خود پیامک بزنید.

۳. ارسال بر اساس سن، جنسیت

یکی دیگر از امکانات ویژه‌ای که پنل‌های پیام‌کوتاه ارائه می‌دهند، ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت افراد است.

این امکان برای تبلیغات بسیاری از اشخاص و مجموعه‌ها بسیار مفید است به خصوص اصنافی که هدف آن‌ها یا مخاطبانشان محدود و مشخص شده است.

 به طور مثال  شما قصد دارید به روزترین کتاب‌های کنکور خود را به فروش فوق العاده برسانید، بر این اساس می توانید به مخاطبانی که در رده سنی ۱۶ الی ۱۸ سال پیامک تبلیغاتی بفرستید.

یا یک آرایشگاه زنانه نیازی به ارسال پیامک به آقایان را ندارد و اگر بخواهد به هر دو جنسیت ارسال پیامک داشته باشد در واقع نصف هزینه ای که صرف می کند بازده نداشته و سوخت می شود؛ بنابراین با این امکان پنل اس‌ام‌اس قاصدک می‌توانید به جامعه هدف خود پیامک ارسال نماید.

۴. ارسال بر اساس کد پستی

از دیگر امکانات سامانه پیام کوتاه قاصدک، ارسال پیامک از طریق کد پستی است. شما همواره می‌توانید، توسط این ماژول  به مناطق مختلف شهر مورد نظر خودتان، به تفکیک کدپستی، پیامک ارسال نمایید.

۵. ارسال اس‌ام‌اس بر اساس شغل و صنف

ارسال پیامک بر اساس شغل و اصناف یکی دیگر از ویژگی هایی است که شما را برای داشتن یک پیامک تبلیغاتی مثمرالثمر کمک می‌کند. برای بسیاری از صاحبان مشاغل مهم است که با مخاطبان هدف جامعه خود، ارتباط بگیرند. به همین خاطر شما می توانید با این امکان به هدف تبلیغاتی خود یک قدم نزدیکتر شوید.

اگر شما دارای یک موسسه نشر هستید، منطقی است که  با صاحبان مشاغلی چون کتاب فروشان ارتباط بیشتری داشته باشید تا با صاحبان مشاغلی چون اسباب بازی فروشان!

مسابقه و نظرسنجی

ترغیب کردن مخاطب برای پاسخ گویی به شما یکی دیگر از راه‌کارهای جذب مشتری است.

به عنوان مثال می‌توانید؛ با برگزاری یک مسابقه مهیج، سوالی از مخاطبان خود در پیامک بپرسید و در پاسخ به کاربرانی که به سوال شما پاسخ درست داده اند، یک هدیه و یا یک کد تخفیف برای خریداری محصولات یا استفاده از خدماتتان در نظر بگیرید.

همچنین می توانید، با استفاده از سرویس نظر سنجی سامانه پیام کوتاه قاصدک، از انتقادات پیشنهادات و نظرات مخاطبانتان بهره مند شوید.

آپدیت و اخبار فوری

اگر شما صاحب یک سایت و یا اپلیکیشن هستید، می‌توانید، پس از هر بار آپدیت کردن به مخاطبان خود از طریق پیامک اطلاع رسانی کنید.

همچنین می‌توانید، اخبار مهم و ضروری مربوط به صنف خود را به مخاطبان جامعه هدف خود ارسال نمایید.

با استفاده راهکارهای مطرح شده می‌توانید یک تبلیغ پیامکی موفق را تجربه کنید. استفاده از تمام روش های راه بردی نام برده شده از شما در ذهن مخاطب خاطره سازی می‌کند و شما را برای رسیدن به هدفتان یاری می‌کند.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر برای ارسال پیامک های خود می‌توانید سامانه پیام کوتاه قاصدک، به آدرس https://ghasedaksms.com مراجعه کرده و با کارشناسان پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

یک پاسخ به “چند نکته طلایی که در ارسال پیامک تبلیغاتی باید رعایت شود”

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *