پیامک؛کِی و کجا؟
نگاهی به بهترین کاربردهای یک سامانه پیام کوتاه

سامانه های پیام کوتاه؛ امروزه مشتریان بسیاری را مغلوب خود کرده اند؛ بسیاری از صاحبان مشاغل و مدیران سازمان های بزرگ دریافته اند؛ که از طریق راه‌یابی به تلفن‌های همراه افراد می‌توانند، آن ها را تحت تأثیر قرار داده و با جلب توجه و نظر آن‌ها، فرصت های ویژه‌ای را برای خود پدید آورند.
با اینکه کاربران سامانه‌های پیامکی با عضویت، در این سامانه‌ها؛ خود را در کانون توجهات مشتریان خود قرار می‌دهند، اما استفاده از اس ام اس به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای رسیدن به یک نقطه مطلوب؛ نیازمند آگاهی و شناخت کافی است.
بهترین کارکردهایی که می توان برای استفاده از یک سامانه پیامکی تعریف کرد؛ کدامند؟
شاید نخستین معیاری که برای به کارگیری یک سامانه پیامکی تعریف می‌شود؛ این است که مخاطبان و جامعه هدف ما، به تلفن همراه دسترسی داشته باشند و قادر به خواندن پیامک های ارسالی باشند.

اما چه نوع فعالیت هایی با استفاده از پیامک بهبود می یابند و می توان از پیامک به عنوان ابزاری برای توسعه و آسانتر شدن آن ها استفاده کرد؟

تبلیغات و بازاریابی

بسته به نوع محصول و خدماتی که ارائه می دهید و به تبع آن مخاطبانی که از آن ها استفاده می کنند؛ انتخاب کردن یا نکردن پیامک به عنوان یک ابزار کاربردی بسیار مهم است. به همین دلیل اگر به این نتیجه رسیدید که مخاطبان شما طالب آن هستند که از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، در این باره درنگ نکنید.

شما می توانید از طریق پیامک؛ آدرس فروشگاه، ساعات فعالیت و زمان های تخفیف، کدهای تخفیف، نوع محصولات و خدمات، دستاوردهای جدید، تشویق ها و امتیازات ویژه برای مخاطبان، عضویت در باشگاه مشتریان و موارد دیگر را در قالب پیام کوتاه برای مخاطبان خود ارسال کرده و منتظر دستاوردهای آن باشید.

برای آن که در زمینه تبلیغات و بازاریابی موفق باشید علاوه بر تشخیص تناسب این روش با شرایط مخاطبان؛ لازم است به موارد دیگری از جمله نگارش و جمله بندی پیامک، توجه کرد؛ همچنین باید بهترین زمان برای ارسال پیامک، و سقف ارسال پیامک در یک بازه زمانی مورد بررسی قرار گیرد.

تراکنش ها و عملیات اقتصادی

مردم تمایل دارند مدیریت کاملی بر روی حساب های بانکی و وضعیت اقتصاد خود داشته باشند و این تمایل شامل سازمان‌ها هم می شود. به این منظور؛ لازم است اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی در سریع ترین زمان ممکن به دست آن‌ها برسد.
دسترسی به بانک، عابربانک و اینترنت، هر کدام محدودیت های خاص خود را دارند و ممکن است به اتلاف فرصت ها منجر شوند. در حالی که پیامک در کوتاهترین زمان ممکن، آخرین تغییرات حساب را بر روی ساده ترین انواع تلفن همراه نمایش می دهد و استفاده از آن به مهارت و توانایی خاصی هم نیاز ندارد؛  علاوه بر آن از طریق پیامک‌های یادآور که سازمان ها برای فرآیندهای اقتصادی خود تعریف می کنند، امکان یادآوری موعد چک ها، مطالبات و بدهی ها، اقساط و …. فراهم می شود تا از این طریق انضباط مالی هم فراهم شود.

ایجاد امنیت اطلاعات

یکی از جدیدترین کاربردهای تعریف شده برای پیامک، تأیید ثبت نام های اینترنتی از این طریق است تا امکان حملات مجازی به اطلاعات شخصی و یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاهش یابد.
اگر بخواهید یک ایمیل بسازید، یا در سایت‌های خدماتی و اطلاعاتی عضو شوید، احتمالا برایتان یک کُد مخصوص پیامک می‌شود که نشانگر حقیقی بودن این ثبت نام است.

همچنین برای استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی؛ جدید ترین روش تشخیص کاربران حقیقی از ربات‌ها و بدافزارها؛ ارسال پیامک است. از این رو اگر تصمیم دارید در سایت سازمان خود عضوگیری کنید یا کاربران زیادی داشته باشید، می توانید از طریق سامانه پیام کوتاه قاصدک، و استفاده از پیامک امنیت مجموعه خود و کاربران را تأمین کنید.

ارسال پیامک در مناسبت ها

یکی از جالب ترین و پر مخاطب ترین؛ کاربرد های پیامک برای افراد به ویژه چهره ها و شخصیت های معروف و همچنین سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ارسال پیام های مناسبتی برای کاربران و مشتریان است. این امکان شما را در ذهن مخاطبان ماندگار می کند و احترام و محبت شما را به آنها اثبات خواهد کرد. تبریک زادروز، اعیاد، جشن های ملی و مذهبی، افتخارات و پیروزی های ملی و … می تواند بهانه ای برای ارسال پیامک باشد. این تبریک ها می تواند موجب افزایش محبوبیت شود و راه را برای ارتباطات دیگر هم بگشاید.

دریافت پاسخ و عکس العمل

پیامک یک فرآیند دوسویه است یعنی همان طور که می توانید پیامی را برای مخاطبان ارسال کنید؛ امکان دریافت پاسخ آن را هم خواهید داشت. شما می توانید شکایات، انتقادات، پاسخ پرسش ها و … را از جامعه کثیری گردآوری کنید و با طبقه بندی آن ها به اطلاعات کامل و جامعی دسترسی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید مسابقه‌هایی را برای جلب نظر مخاطبان برگزار کنید و از آن ها بخواهید پاسخ ها را برای شما پیامک کنند. بسیاری از کسب و کارها و سازمان ها برای افزایش مشتریان خود، از طریق پیامک قرعه کشی برگزار می کنند به این ترتیب که از مخاطبان می خواهند اعداد و یا کدهای مشخصی را به یک شماره ارسال کنند و در نهایت به صورت تصادفی افرادی را به عنوان برنده انتخاب کرده و جوایز را به آن ها اهدا می کنند.

این کار علاوه بر افزایش جذابیت و جلب توجه مشتریان، می تواند در معرفی سازمان و کسب و کار هم نقش زیادی داشته باشد.

کاهش چشمگیر هزینه‌های ارتباطی، کاهش هزینه های تبلیغاتی، خوانش بالا، ماندگاری و بایگانی شدن محتوا، کاهش مصرف کاغذ، کاهش آلودگی هوا و ترافیک، بهبود راندمان کاری و افزایش بهره وری و انعطاف پذیری از جمله ویژگی های منحصر به فردی است که پیامک را به انتخابی مناسب در زمینه ارتباطات و تبلیغات تبدیل می کند.

از این رو سامانه پیام کوتاه قاصدک، با بیش از یک دهه سابقه در زمینه ارتباطات، و ارائه خدماتی منحصر به فرد، از جمله ارائه نسخه پیشرفته، و با تعرفه ای مناسب و مقرون به صرفه، در راستای رضایت مشتریان خود گام بر می‌دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *