سرویس اعتبار سنجی؛
فرایندی مطمئن برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی شما

حتما برای شما هم پیش‌آمده؛ که هنگام استفاده از یک نرم‌افزار مبتنی بر‌ وب، لازم است؛ ‌ابتدا شماره تماس خود را وارد کنید تا یک رمز عبور، برای شما پیامک شود و در ادامه با ورود رمز در نرم افزار، بتوانید فعالیت دلخواه خود را انجام دهید.
این امکان اعتبارسنجی نام دارد؛ و از طریق این روند، اعتبار فعالیت شما به عنوان یک کاربر حقیقی سنجیده می شود.
احتمالا برای شما هم این پرسش مطرح شده که فرآیند؛ اعتبار سنجی چگونه انجام می شود؟
وب سرویس پیام‌کوتاه قاصدک، این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا بتوانند با استفاده از این سامانه؛ برای کاربران خود رمز یک‌بار مصرف  ارسال کنند.

نحوه کار وب سرویس پیام‌کوتاه

در این سامانه شماره تماس کاربر از طریق سامانه یا نرم افزار مورد نظر، به وب سرویس ارسال می شود و سرویس بر اساس شاخص‌های تعریف شده، یک رمز چند رقمی را تعیین می‌کند تا بر اساس آن هویت شما را شناسایی کند.این رمز می تواند در قالب یک پیام متنی ارسال شود و یا در صورت تمایل کاربر، به صورت صوتی و طی یک تماس اعلام شود.

چرا سرویس اعتبار سنجی؟

مهم ترین دلیل استفاده از امکان اعتبار سنجی، تأمین امنیت در سامانه یا نرم افزاری است که قرار است تا مدت‌ها با آن کار کنید؛ درواقع سرویس اعتبار سنجی، علاوه بر اینکه از صحت شماره کاربر اطمینان حاصل می‌کند؛ مانع از ورود بدافزارها، کاربران مجازی و… به نرم افزار می‌شوند.

فرآیند اعتبار سنجی چگونه است؟

در مرحله اول کاربرانی که تمایل دارند؛ از نرم‌افزار یا سامانه‌ای که دارای سرویس اعتبار سنجی است، استفاده کنند با این درخواست مواجه می شوند.
« لطفاً شماره خود را وارد کنید
بعد از آنکه کاربر شماره خود را وارد سامانه یا نرم افزار کرد، این شماره به وب سرویس پیام‌کوتاه قاصدک ارسال می شود و در این مرحله وب سرویس، یک کد چند رقمی را تعیین و برای کاربر به صورت پیامک ارسال می کند و در صورتی که در زمان مقرر؛ پیامک یا تماس صوتی به دست کاربر نرسد؛ کد دیگری برایش ارسال می‌شود.
در پنل مدیریت وب‌سرویس پیامک قاصدک شما با مجموعه ای از امکانات روبرو هستید که در ادامه هر کدام از بخش ها به طور کامل توضیح داده خواهد شد.
تعریف پروژه
در وب سرویس پیام کوتاه قاصدک، امکان تعریف چندین پروژه مجزا وجود دارد؛ به این ترتیب که اگر شما صاحب چند سامانه و اپلیکیشن جداگانه هستید، می توانید در هر پروژه به صورت مجزا، سرویس اعتبار سنجی را اجرا کنید.

  متن پیامک

شما می‌توانید علاوه بر رمزی که توسط وب سرویس تهیه و ارسال می شود، متنی را تنظیم کنید که همراه با رمز مورد نظر برای کاربر ارسال شود. این متن همچنین می تواند حاوی ۳ پارامتر اختصاصی از قبیل نام، نام خانوادگی، صنف و… برای کاربر باشد. در این متن شما به جای رمز، عبارت (token) را قرارمی دهید و وب سرویس به ازای این عبارت، رمز ۵ رقمی را به همراه پیامک دلخواه شما برای کاربران ارسال می کند

ارسال پیام صوتی

در این مرحله کاربران حق انتخاب دارند؛ آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل به جای دریافت پیام متنی، رمز یک بار مصرف خود را در قالب پیامک صوتی دریافت کنند. در این حالت پس از ثبت شماره، در سامانه و ارسال شماره برای وب سرویس، با کاربر تماس گرفته شده و متن پیامک به همراه رمز مربوطه به او اعلام می شود.

ویژگی های برتر اعتبار سنجی در وب سرویس پیام‌کوتاه قاصدک

با توجه به اینکه درصد بالایی از کاربران تلفن‌های همراه، خطوط تبلیغاتی ارسال کننده پیام کوتاه را مسدود (بلاک) کرده اند و از طرفی تبدیل کردن خط تبلیغاتی به خط خدماتی دشوار و زمان بر است، وب سرویس قاصدک این امکان را دارد که پیامک های اعتبار سنجی را برای همه خطوط ارسال کند و از نظر مسدود بودن خطوط، محدودیتی ندارد.
با نظر به سرعت بالای ارسال دریافت شماره تماس و ارسال پیامک، این کار در زمان کوتاهی انجام می‌شود و حتی در صورت ایجاد اختلال برای ارسال پیامک، امکان تماس صوتی نیز فراهم است.
وب سرویس پیام‌کوتاه قاصدک؛ محدودیت مکانی برای کاربران قائل نیست وآن‌ها  می‌توانند پیامک تبلیغاتی خود را برای همه افراد در همه نقاط دنیا ارسال کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *